Si parlem de M
15, podríem confondre’ns amb una autovia o circumval·lació de Madrid, però no ens
referim a aquesta capital o les vies públiques de cotxes, ben bé al contrari;
des de fa anys un dels impresos que s’han fet anar més a Correus és l’M15.

Però l ‘M15, va
ser un dels documents més importants a Correus i a la nostra feina el fèiem
anar com l’aigua. Podríem portar la memòria fins a les “diligències
ferroviàries” on aquells intrèpids companys ambulants anotaven de una població
a l’altra – de vegades no més de 10 kilòmetres de trajecte- tots els enviaments que s’havien de lliurar
anotats individualment. Parlaríem per exemple dels valors, cartes certificades
urgents, el paquet postal… etc, una cosa que avui quasi tenim oblidada. Ho
feien tot amb màquina d’escriure manual, amb bona lletra i entenedora pels qui
ho tenien que rebre ( o quasi sempre entenedora).
Els primers M15
no eren autocopiatius així que per poder fer còpia feien anar paper de calco donant-li
milers de voltes fins deixar-lo ven desgastat, ja que aquest paper era molt
difícil d’aconseguir. Els blocs s’agafaven amb pinces de paper, roba o qualsevol
cosa que pogués servir.
També aquests
impresos acompanyaven tots els despatxos que les oficines acuradament feien
d’una a l’altra, anotant i detallant amb el mateix criteri. I per últim farem menció a les llargues llistes a les
unitats rurals, on l’M15 jugava a primera divisió, anotant, tot… i tots els
enviaments que s’entregaven registrats, tots i tots…. Sense excepció
Avui
l’informàtica, ens dona un pas gegant i les noves tecnologies ens permeten
tindre una informació quasi al moment de tots els enviaments, per la qual cosa,
els nostre company M15 es jubila.
Per cert, ….
També era substitut, moltes vegades, de la mancança
d’altres papers….
M.B.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada