divendres, 2 de novembre del 2012

VANGELIS - HEAVEN AND HELL

EVANGELOS ODYSSEAS PAPATHANASSIOU (VANGELIS )

Neix a la ciutat Grega de Volos, fill d’un pare pintor i d’una mare cantant. Aprengué a tocar piano de manera autodidacta als 4 anys i als 6 dona el seu primer recital públic. Virtuós intèrpret i compositor, hi destaquen el piano i els sintetitzadors, fou un dels primers musics Grecs a adquirir un orgue Hammond.
En l’astronomia es anomenat seqüència principal fase  en la qual una estrella estable, amb aquest àlbum Vangelis va començar la seva “ seqüència principal “, es adir, el període de major creativitat i global brillantor, amb un contracte signat recentment amb RCA i novament va arribar a Londres, Vangelis va començar la construcció d’un estudi de gravació, el famós “estudi Nemo”.
Al mateix temps que redactar aquest treball, de fet, algunes parts van ser gravades en mig dels obrers m’entres acabaven la construcció Vangelis creava per aquest àlbum un so veritablement revolucionari, una veritable fusió de formes clàssiques amb la música electrònica, que també inclou la primera de diverses col·laboracions del mestre grec de Jon Anderson, seguint el model operat per Mike Olfield que juxtaposen diverses peces curtes per poder muntar  un suite, que ocupava les dos cares del LP, Vangelis crea una enorme varietat d’ambients, des de la frenètica a dramàtic i sublim, sense sonar repetitiu o fora de lloc. La primera part de la suite, identificat en algunes edicions de l’àlbum com “BACCHANALE”,  mostra una agressivitat que poques vegades es mostren d’aquest compositor i ens dona una pista de perquè “YES” que estaven interessats en la contractació de ell. La primera part es una demostració de la tècnica clàssica de Vangelis, en la seva maestria en piano Fender Rhides, el Moog i el piano de cua. Es impossible d’escoltar una versió rudimentària del tema “CHARIOTS OF FIER”, just abans del fragment titulat  “SO LONG AGO, SO CLEAR”, el tema inoblidable on la veu angelical de Joan Anderson treballa i col·labora amb els versos i la veu en  “MOVEMENT 3”.
La segona part d’aquest treball es basa en el romanticisme de “INTESTINAL BAT” per arribar a una secció molt rítmica “NEEDLES AND BONES” que es una variada gamma de percussió i desprès la part central de l’obra “12 O’CLOOK”, un himne emocional cantada per Vana Veroutis, i molts recordi com una de les seleccions musicals que mes emprat Carl Sagan per a la sèrie “Cosmos”. Aquest part es impressionant per la seva elegància clàssica i interpretació en moviment de Vana. Es segueix una marxa que recorda una mica als aires de “ELP”, finalment i suaument per acabar amb el Fendre Rhodes A WAY”, “HEAVEN AND HELL”, ens descriu una gran varietat de paisatges sonor i malgrat les obvies juxtaposició de temes, l’obra no perd una coherència estètica de moment, ni la seva originalitat. Molt innovador en el moment, encara avui conserva el seu poder i la seva ambició revolucionari.
Aquest disc HEAVEN AND HELL, i la banda sonora de BLADE RUNNER, son els millors valorats i considerats quasi de “culte” que espero a tots i totes us agradi, es un bon inici per  redescobrir la musica electrònica que segur i mot segur us “ENGANXARA”

Paraula d’una Stone.


Per sentir Heaven and Hell Part II - Cliqueu aqui

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada