HÄNDEL tenia 21 anys quan al 1706 empren un viatge a Itàlia, on va visitar les cases de distingits ciutadans a Roma, Venècia, Florència, Nàpols i Siena, els seus primers mesos d’estada a Itàlia els va dedicar a l’estudi dels compositors Italians de moda, Benedetto Marcelo, Giacomo Carissimi o Andrea Gabrieli i els seu nebot Giocami Gabrieli. La grandiositat harmònica i el sentit dramàtic que anaven impregnant les obres del compositor Alemany li van perpetre entrar en els cercles musiclas Romans. El Cardnal Colonna li engarregà algunes obres destinades a la verge i el cardenal ottoboni, que s’havia envoltat de músics de la talla de Domenico Scarlatti, Arcangelo Corelli o Antonio Caldara, el va rebre en els seves vetllades dels dimecres, per a les quals va compondre algunes obres.
A Florència estrena la cantata “LUCREZIA” l’any següent va arrigbar a Roma , admirnat en tota la seva grandesa els cants de l’Esgésia Catòlica, d’aquesta època daten les anomenades cantates Romanes, conjunt de cantetes influïdees per l’estil Italia. De retorn a Florència va representar la seva ópera “Rodrigo”, que li va aportar a més d’un triomf, el favor de Cosme III de Medeci, el Gran Duc de Toscana, i de la cantant Victòria Tarquini. Després va anar a Venècia, considerada en aquella època la metròpoli musical d’Italia, que posseïa quinze teatres d’opera, allí va conéixer la príncep de Hannover, Ernest August, i el Duc de Manchester, ambaixador d’Anglaterra, que l’animà a fer un viatge a aquest país i estabir-se a Londres.
Amb una gran popularitat, tornà a Roma al 1708, i el marquès Ruspoli el relacionà amb l’aristocràcia i la Intel.lectualitat de la ciutat. Allí, a l’anomenada “acadèmia de l’arcadia”, va conèixer els futurs pontífex Climent XI, Innocenci XIII, Climent XII i Benet XIII, molts cardenals, els prínceps de Baviera i Portugal i la reina Polònia.
Entre els músics conegé Alessandro Scarlatti, amb el fill del qual, Domenico, va conrear una gran amistad, Arcangelo Corelli, Bernandro Paquini, etc…. En aquesta època va compondre les famoses “cantates Italianes” que es van popularitzar rápidamente (una d’elles Armida Abbandonata, va ser copiada per J.S. BACH), i els oratoris “La Resurrezione” i “El Triomf D’Apolo”.
Aquell mateix any va marxar cap a Nàpols amb Scarlatti, on va rebre el nomenament de primer organista de la perlla reial, i més tard el de direcor (1709) També va ser designat mestre al conservatori Poveri de Gesu Cristo. Aquesta ciutat era, en Germen, la seu de la nova escola operistica cridad a renovar el gènere al llarg del segle XVII. Acollit amb grans honors, va rebre l’encàrrec de compondre una cantata per al casmanet del duc d’Alvitom “Ari,Galatea i Polifem”
Deixà Nàpols, i va representar a Venècia la seva opera “Agrippina”, que va ser clidament aplaudida i elogiada. Quan Händel semblava decidit a quedar-se a la ciutat dels Canals per treure el màxim profit del seu éxito, el 1710 va rebre la templadora oferta d’ocupar la plaça de mestres de capella de la cort de Hannover.
Les cantates Italianes de Handel represnten petites òperes de butxaca plenes de passions contrastans en les que es prsenten temes patorals mitològics i escenas amoroses, són obres dotades d’una ingotable inspiración, d’un cert refinament i d’un verdader laboratorio en el que Händel experimentà les mes diverses formes muscials i dramàtiques totes elles les 22 son una mervalla, les perles del Barroc pur de Händel.
El Segell musical “Glossa” recull totes aquestes contates en 7 cds, el director de l’obra es Fabio Bonizzoni, amb el grup la Risonanza, acompanyats de diferens cantans com el sopratnos Roberta Inver Nizzi, Emanuela Galli, Nuria Rial, etc…
LES PODEU TROBAR EN:
ELS 7 CDS SÓN TOTS TOTALMENT RECOMANABLES, TOTS ELLS, SEGUR,SEGUR, SEGUR, QUE OS CAPTIVARAN I AGRADARAN I SÓN ADDICTIUS!!!!!! I UNA MERVELLA!!!!!!!!!!!!
PARAULA D’UNA STONE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada